Establishment of interdisciplinary connections between mathematical disciplines in the context of high-quality professional training of a future cybersecurity specialist

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2022.1-2.85

Keywords:

cybersecurity, discrete mathematics, professional training

Abstract

The problems of qualitative training of a specialist in the specialty 125 "Cybersecurity" are considered in the work. The importance of the aspect of mathematical training is emphasized. Factors that ensure proper professional training of students and the formation of their defined MES integrated competence. The international experience of training cybersecurity specialists is reviewed. It is noted that in most US universities, the course of discrete mathematics, the course of algorithms and their mathematical implementation at the bachelor's level is a mandatory part of obtaining a degree in computer science.

References

Наказ про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 125 «Кібербезпека» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/5bb/626/1a8/5bb6261a847761664

pdf (дата звернення: 14.11.2021).

Профіль освітньої програми «Кібербезпека» в Сумському державному університеті URL: https://op.sumdu.edu.ua/#/programm/1734 (дата звернення: 01.11.2021).

Профіль освітньої програми «Кібербезпека» в Національному університеті «Львівська політехніка». URL: https://old.lpnu.ua/education/majors/ICTA/6.125.00/8/2016/ua/full (дата звернення: 05.11.2021)

Освітньо-професійна програма «Кібербезпека» у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. URL: http://fit.univ.kiev.ua/wp-content/uploads/2019/07/ОПП_бак_КIБЕРБ_КБ_

_3n.pdf (дата звернення: 05.11.2021).

Bachelor of science in cyber security in Kharkiv National University of Radio Electronics. URL: https://nure.ua/en/applicants/specialties-and-specialization/bachelor-of-science-in-cyber-security (дата звернення: 07.11.2021)

Бистрова Б. В. Професійна підготовка бакалаврів з кібербезпеки у вищих навчальних закладах США : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Бистрова Богдана Василівна. Київ, 2018. 254 с.

How much math is there in a cyber security degree. URL: https://www.degreequery.com/how-much-math-is-there-in-a-cyber-security-degree/ (дата звернення: 31.10.2021).

Ротаньова Н. Ю. Проблема підготовки фахівців з кібербезпеки: прикладна спрямованість математичних дисциплін / Н. Ю. Ротаньова, Т. В. Шабельник, С. В. Крівенко, Ю. А. Лазаревська // Кібербезпека: освіта, наука, техніка. 2021. № 1 (13). C. 123–132.

Styron Ronald A., Jr. (2013). Interdisciplinary Education // A Reflection of the Real World. Systemics, cybernetics and informatics. 2013. 9(11). Р. 47–52.

Ананченко Ю. М., Вороніна Н. К., Скороходова Л. І. Бінарне заняття як форма реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі підготовки студентів в умовах закладу фахової передвищої освіти: з досвіду машинобудівного коледжу Сумського державного університету // Фізико-математична освіта. 2020. Вип. 3(25). Ч. 1. С. 19-24.

Волобуєва О. Ф. Міждисциплінарні (міждисциплінарні) зв’язки під час підготовки майбутнього фахівця: психологічний аспект // Зб. наук. пр. Національної академії Державної прикордонної служби України. Сер.: Психологічні науки, 2015. № 1. С. 26-42.

Кобильник Т. П. Використання міждисциплінарних зв’язків при навчанні математичної інформатики у педагогічному університеті // Наук. часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Сер. 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 2010. Вип. 8(15). С.143–148.

Козлов В. В., Томашевська Т. В., Кузнєцов М. І. Використання міждисциплінарних зв’язків при підготовці майбутніх фахівців зі статистики // Статистика України. 2018. № 1. С. 52-60

Коржова О. В. Теоретичні аспекти міждисциплінарних зв’язків математичних дисциплін з дисциплінами циклу професійної підготовки майбутніх фахівців із організації інформаційної безпеки // Фізико-математична освіта. 2017. Вип. 2(12). С. 89-93.

Страх О. П., Лукашова Т. Д. Міждисциплінарні зв’язки при вивченні деяких тем дискретної математики та диференціальних рівнянь // Фізико-математична освіта. 2021. Вип. 3(29). С. 112–118.

Страх О. П. Налагодження міждисциплінарних зв’язків при вивченні різних математичних дисциплін // Зб. наук. матеріалів LXIX міжнар. наук.-практ. інтернет-конференції «Світ під час пандемії: нові виклики та загрози», 2021. С. 115.

Шкура І. Зарубіжний досвід упровадження міждисциплінарних освітніх програм та можливості його застосування в Україні // Наук. записки БДПУ. Сер.: Педагогічні науки. 2020. Вип. 2. С. 114-127.

Published

2022-06-24

How to Cite

Kotukh, Y., Lyubchak, V., Martynova, N., Strakh, O., & Riabokin, M. (2022). Establishment of interdisciplinary connections between mathematical disciplines in the context of high-quality professional training of a future cybersecurity specialist. New Collegium, 1(107), 85–90. https://doi.org/10.30837/nc.2022.1-2.85

Issue

Section

Статті