Scientific activity as a fundamental factor in building the image of an educational institution

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2023.3.15

Keywords:

higher education, educational establishment, image, stakeholders

Abstract

Attractiveness of an educational institution: constituents and trends: XXI International. science and practice conference, Kharkiv, 10th February 2023, Kharkiv Univ. оf Humanities “People’s Ukrainian Acad”

Theses are devoted to the definition and interpretation of the concept of the attractiveness of an educational institution in modern education. The components of the attractiveness of the educational institution are analyzed; global and local features of the construction and perception of the image of an educational institution; the mechanism of creating the attractiveness of an educational institution in conditions of uncertainty. Particular attention is paid to the influence of internal and external stakeholders on strengthening and broadcasting the image and authority of the educational institution.

References

Астахова Е. В. Концептуальные основы развития Народной украинской академии в условиях неопределенности // Вчені записки Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія». 2019. Т. 25. С. 9 – 19; Иванова О. А. Там же, с. 36 – 44; Подлесный Д. В. Там же, с. 139 – 147; Кирвас В. А. Там же, с. 392 – 395; Астахов В. В. Там же, c. 399–405; Цыбульская Э. И. Там же, с. 427 – 428.

Іванова О. А. Комплексний підхід до організації науково-дослідної роботи в навчальному закладі неперервної освіти // Новий Колегiум. 2021. № 2. С. 31 – 37.

Почтовюк А. Б. Фактор конкурентоспроможності як шлях формування іміджу вищого навчального закладу // Вісник КрНУ ім. М. Остроградського. 2015. Вип. 5 (70). С. 156 – 158.

Чернега Н. С. Погляди вітчизняних та зарубіжних учених на формування позитивного іміджу вищого навчального закладу // Актуальні проблеми психології. 2015. Т. 1, вип. 43. С. 64 – 68.

Published

2023-06-15

How to Cite

Ivanova, O. (2023). Scientific activity as a fundamental factor in building the image of an educational institution. New Collegium, 3(111), 15–17. https://doi.org/10.30837/nc.2023.3.15

Issue

Section

Статті