Technical and physical and mathematical education of Ukraine on the way to European integration
DOI:
https://doi.org/10.30837/nc.2023.1-2.24Keywords:
higher technical and physical and mathematical education, European integration of higher education, teaching methods, case technologies, synergy of education and production, self-development, continuous educationAbstract
The urgency of conducting research is dictated by the need to understand ways to improve technical and physical-mathematical education on the way to European integration.
The paper analyzes modern aspects of the development of technical and physical-mathematical education in Ukraine and Europe; teaching and assessment methods were analyzed; the level of self-education, self-analysis and self-development of teachers is determined; the impact of stakeholders on the content of modern engineering education is analyzed.
The scientific and practical contribution of the Kharkiv National University of Radio Electronics to ensuring the quality of higher technical and physical-mathematical education of Ukraine and its integration into the European educational space is presented.
The results of the analysis of the opinion of teachers working in the field of higher technical and physical-mathematical education regarding the organization of the educational process and the connection of higher education with the development of science and production are presented.
Based on the identified features of the formation of the educational process in the field of technical and physical-mathematical education, a teaching methodology is proposed that will contribute to the formation of the competences of future specialists in the modern European educational space.
The case method is proposed as a synergistic technology in the study of physical, technical and engineering disciplines. The structure of the case method was developed taking into account the integration of science and higher education on the basis of synergistic interaction between a higher educational institution, scientific, research and production organizations.
References
Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія / Ю. М. Рашкевич. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2014. 168 с.
Вавренюк С. А. Вплив процесу євроінтеграції на підготовку молоді в системі вищої освіти України // Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 24. С. 75 – 78.
Фізико-математична освіта : наук. журнал. Вип. 1 (15). Ч. 2. / Сумський держ. пед. ун-т імені А.С. Макаренка ; фізико-математичний факультет ; редкол.: О.В. Семеніхіна (гол. ред.) [та ін.]. Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2018. 62 с.
Гулай О.І., Мороз І.А., Фесюк В.О. Мотиваційні фактори вибору майбутньої спеціальності // Наук. записки. Сер.: Пед. науки. 2021. № 198.
Антонюк В. Інтеграція вищої освіти України в європейський освітній простір для розвитку людського капіталу // Журнал європейської економіки. 2021. Т. 20. № 3 (78). С. 573 – 595.
Стрілкова Т.О., Фролова Н.О., Стороженко І.П., Ромоданова Е.О. Вплив інформаційних технологій на якість сучасної фармацевтичної освіти // Pedagogira. Nowoczesne badania podstawowe I stosowane. Sopot, 29.04 – 30.04.201. Р. 62-63.
Стрілкова Т.О., Лебедєв Є.О., Шарапов В.В. Актуальні проблеми викладання стохастико-детермінованих методів обробки сигналів та зображень в оптико-електронних системах // VIII International Conference on Optoelectronic Information Technologies 'Photonics-ODS', 2018. C. 56.
Круглий стіл «Актуальні проблеми сучасної освіти і наука». 9 жовтня 2019 р. / Новий Колегіум. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nure.ua/branch/zhurnal-noviy-kolegium/zahodi
Стрілкова Т.О., Шмідт А.О. Вплив інформаційних цифрових технологій на якість сучасної технічної освіти // XVIII Міжнар. наук.-практ. конф. «Побудова інформаційного суспільства: ресурси та технології». Київ, Міністерство освіти і науки. 19 - 20 вересня, 2019. С. 293 – 296.
Стрілкова Т., Тележкіна О., Бабіченко О., Калмиков О., Пятайкіна М. Дистанційні технології – методи динамічного сприйняття інформації як система оновлення змісту освіти // Новий колегіум. 2020. № 3. С. 25 – 33.
Пятайкіна М.І. Дистанційні технології – основа динамічного оновлення змісту технічної освіти // XXIV Міжнар. молодіж. форум «Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті» ; зб. матеріалів. Т. 1. Харків : ХНУРЕ, 2020. С. 57–58.
Семенець В., Салєєва А., Аврунін О., Грищенко В., Карпенко І., Солнцева І. Досвід організації в Україні системи підготовки фахівців для протезної промисловості за міжнародними стандартами // Новий колегіум. 2021. № 1. С. 19 – 28.
Матеріали університетсько-шкільної конференції «Перші кроки в науці – від теорії до практики 2020»., Харків, ХНУРЕ, травень 2020 р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nure.ua/druga-universitetsko-shkilna-naukovo-praktichna-konferencija-pershi-kroki-v-nauci-vid-teorii-do-praktiki-2020 https://nure.ua/kafedra-meepp-hnure-vzjali-uchast-v-universitetsko-shkilnij-konferencii
Стрілкова Т. О. Мотивація студентів до здобуття технічної та фізико-математичної освіти // Новий колегіум. 2020. № 3. С. 7 – 11.
Технології освіти – від початкової до вищої // Матеріали регіональної наук.-пед. дистанційної конф., Харків, 22 – 23 січня 2021 р. ; гол. ред. Т.О. Стрілкова. Харків : Колегіум, 2021. 80 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nure.ua/wp-content/uploads/2020/Scientific_editions/materiali-konferencii.pdf
XXIV Міжнародний молодіжний форум «Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті» : зб. матеріалів. Харків : ХНУРЕ, 2020. Т. 1. 216 с. pdf 4,6 Мb. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1x_4rInHokhsguCL5TD6jIl3dsFfofT49/view
25-й Міжнародний молодіжний форум «Радіоелектроніка та молодь у ХХІ столітті» : зб. матеріалів. Харків : ХНУРЕ, 2021. Т. 1. 192 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nure.ua/wp-content/uploads/2021/R&M/konferencija-1.pdf
Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року / Кабінет Міністрів України. Розпорядження від 13 січня 2021 р. № 131-р. Київ. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-plan-zahodiv-shodo-realizaciyi-koncepciyi-rozvitku-stem-osviti-do-2027-roku
Наказ ХНУРЕ від 04. 01. 2019 № 14. Стратегія інтернаціоналізації Харківського національного університету радіоелектроніки. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://nure.ua/wp-content/uploads/Main_Docs_NURE/stratehiia-internatsionalizatsii.pdf
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021 - 2031 роки / Міністерство освіти і науки. Київ, 2020. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf
Методика викладання фізико-технічних дисциплін у вищій школі: методичні рекомендації / укл. В.А. Головацький. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2022. 69 с.
Котух Є., Любчак В., Мартинова Н., Страх О., Рябокінь М. Налагодження міждисциплінарних зв’язків між математичними дисциплінами у контексті якісної фахової підготовки майбутнього спеціаліста з кібербезпеки // Новий колегіум. 2022. № 1–2. С. 85 – 90.
Tatyana Strelkova, Yuliya Soroka, Olesia Tieliezhkina, Viktor Kauk, Aleksandr Kalmykov, Vyacheslav Grebenyuk, Mariia Piataikina, Kostiantyn Puholovok and Dmytro Vodianytskyi. Online Learning Methods for Effective Communication Between Teachers and Students // Measurement Methodologies to Assess the Effectiveness of Global Online Learning. 2022. P. 289-309. DOI: 10.4018/978-1-7998-8661-7.ch011. Chapter 11 in book. IGI Global. USA.
Стрілкова Т. О., Калмиков О. С., Литюга О. П. Перспективи розвитку фізико-математичної та технічної освіти в інтерактивному та змішаному форматі для фахівців приладобудування // XXІ Міжнар. наук.-техн. конф. «Приладобудування: стан і перспективи», 17 – 18 травня 2022 р., КПІ ім. Ігоря Сікорського, Київ. С. 26-27.
Парфілова С., Кєрєзора К. Організація рефлексивної діяльності молодших школярів з використанням стратегії критичного мислення // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 7 (111). С. 189 – 201.
Susan Toohey. Designing courses for Higher education // Buckingham. Open University Press, 1999.
John Biggs. Aligning teaching and assessing to coutse objectives // Teaching and learning in higher education: New trends and innovations. University of Aveiro, 2003.
Кошук О.Б. Особливості застосування кейс-технологій у професійній підготовці бакалаврів агроінженерії // Теорія і методика професійної освіти. 2018 № 12.