Features of the introduction of multimedia technologies in military education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2021.4.36

Keywords:

military education, training efficiency, information technology, multimedia technology, interactivity, electronic editions

Abstract

The choice to introduce multimedia technologies into the educational space of the higher military educational institution of the Ministry of Defense of Ukraine and the military educational subdivision of the institution of higher education for the sake of the enhanced efficiency of teaching is substantiated. New opportunities are covered that are opened by the use of multimedia for teaching cadets (students) – to choose an «individual learning path», to effectively organize the educational process, to intensify the learning process, to raise the degree of assimilation of information, to make educational material accessible and the lessons more dynamic and interesting, and to boost interactivity. Among the possible ways of using multimedia technologies to improve the efficiency of military training there are multimedia lectures, multimedia group training, multimedia software systems, electronic multimedia publications, electronic libraries, multimedia distance courses, and the assessment of knowledge, skills and abilities. The examples of the successful use of multimedia technologies for the modernization of military education are given, and the opportunities for the dissemination of this experience are covered.

It is concluded that the systematic and organized use of multimedia technologies in the educational activities of the higher military educational institution of the Ministry of Defense of Ukraine and the military educational subdivision of the institution of higher education significantly contributes to an increase in the level of mastery of educational material, but its effectiveness depends on the availability of modern multimedia teaching aids, methodological support of the discipline and an electronic information base for the selection of educational material.

References

Пушкар О.І. Мультимедійне видавництво: навчальний посібник / О.І. Пушкар, О.С. Завгородня. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 204 с.

Хомік О.М. Мультимедійні технології як засіб формування управлінської культури майбутніх економістів // Вісник Вінницького політехн. ін-ту. Вінниця : ВНТУ, 2013. №6. С. 117 – 120.

Іванченко Є. Впровадження інноваційних педагогічних технологій та методик у вищу військову освіту – запорука підвищення її якості / Є. Іванченко, О. Маслій // Педагогіка безпеки. Вінниця : ВНТУ, 2018. №1. С. 1 – 8.

Саранцев В. Віртуальна екскурсія в «нутрощі» танка, або VR-технології в освітньому процесі. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://armyinform.com.ua/2020/12/virtualna-ekskursiya-v-nutroshhi-tanka-abo-vr-tehnologiyi-v-osvitnomu-proczesi/

Інформація та документація. Видання електронні. Основні види та вихідні відомості : ДСТУ 7157:2010. К. : Держспоживстандарт України, 2010. IV, 13, [1] с. (Національний стандарт України).

Зміївський Г.А. Теоретико-методологічні та інформаційно-технологічні аспекти впровадження дистанційного навчання тактичних дисциплін на базі платформи Moodle в освітній процес вищого військового навчального закладу / Г.А. Зміївський, Е.О. Кочанов // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. Харків : ХНПУ, 2018. № 1 (50). С. 72 – 85.

Зміївський Г.А. Деякі аспекти використання інфографіки для підвищення ефективності онлайн-тестування з тактичних дисциплін / Г.А. Зміївський, О.В. Петрук, В.В. Пугач // Новий колегіум. 2021. № 1 (103). С. 90 – 94.

Published

2021-11-22

How to Cite

Zmiivskiy, H., & Gorbunov, V. (2021). Features of the introduction of multimedia technologies in military education. New Collegium, 4(106), 36–39. https://doi.org/10.30837/nc.2021.4.36

Issue

Section

Статті