Trends and prospects for the development of pedagogical education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2021.4.03

Keywords:

educator, education, pedagogical training, professional competence

Abstract

The article considers the development of modern pedagogical education and outlines the theoretical and conceptual problems of its reform in modern socio-cultural conditions. Peculiarities, risks and prospects of its functioning in modern society are determined. Possible directions of designing the content of professional training of future teachers are offered. The existing systems of support for graduates of pedagogical universities in world practice are analyzed. Conclusions and proposals on improving the system of pedagogical education in Ukraine in terms of integration into the European and world educational space are substantiated.

References

Барбер М., Муршед М. Как добиться стабильно высокого качества обучения в школах // Вопросы образования. 2008. № 3. С. 7-61.

Інновації у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя : монографія ; за ред. А.А. Сбруєвої. Суми : МакДен, 2011. 431 с.

Ничкало Н., Лук’янова Л., Хомич Л. Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід : наук.-аналіт. доп. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ; за ред. В. Кременя. Київ : Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», 2021. 54 с.

Прокопенко І., Бойчук Ю. Роль педагогічної науки в модернізації сучасної освіти та українського суспільства // Новий колегіум. 2019. № 3. С. 4-12.

Седов В.А. Стратегии отбора будущих учителей в зарубежной практике // Человек и образование. 2010. № 3. С. 117-122.

Сластенин В.А. Педагогическое образование: вызовы ХХІ века. Москва : МАНПО, 2010. 132 с.

Published

2021-11-22

How to Cite

Boychuk, Y. (2021). Trends and prospects for the development of pedagogical education. New Collegium, 4(106), 3–14. https://doi.org/10.30837/nc.2021.4.03

Issue

Section

Статті