Use of network technologies in the practice of educational training and re-training of military doctors

Authors

  • T. Halkina Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2022.3.33

Keywords:

network technologies, preparation, doctors, military

Abstract

The article defines network technologies that are appropriate to use in the practice of educational training and retraining of military doctors: network technologies for the organization of distance learning, scientific and educational social networks; network technologies supporting the training and retraining of military doctors; digital libraries. It was found that network technology provides a number of new opportunities for creating an open ICT-oriented educational environment for the training and retraining of military doctors. It is specified that the use of network technologies involves compliance with the agreed rules of online behavior: understanding the difference between public online space and personal space; the ability to analyze the meaningful essence of information that is aimed at public distribution, and that is purely personal; ability to critically evaluate information before publication, focus on constructive (positive) "presence" in the network; understanding that any online action can have public feedback; understanding that today the network image is also one's own reputation.

References

Андірєвська В. М. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності : дис. ... д-ра пед. наук : 015 – професійна освіта (за спеціалізаціями). Харків, 2019. 580 с.

Андрієвська В. М., Коротецька М. Ю. Особливості впровадження змішаного навчання в освітній процес основної школи // Науково-дослідна робота студентів як чинник удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя: зб. наук. пр. / редкол.: Л.І. Білоусова та ін. Харків, 2020. Вип.19. 133 c. ISBN 978-617-7188-30-7

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. Київ : Атіка, 2008. 684 с.

Дзьобань О. Інформаційно-освітнє середовище: до проблеми концептуалізації феномену // Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». 2013. № 3 (17). С. 3-11.

Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україн і: монографія. Харків : Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.

Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-svita/2020/zmyshene%20 navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf.

Хомутецька Н., Голуб А. Впровадження дистанційного навчання для перепідготовки та підвищення кваліфікації військових провізорів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://old-zdia.znu.edu.ua/gazeta/MNK_171.pdf.

Яцишин А. Мережні технології відкритої освіти як важлива складова інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів // Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2015. № 1 (44). С. 22-27.

Published

2022-09-02

How to Cite

Halkina, T. (2022). Use of network technologies in the practice of educational training and re-training of military doctors. New Collegium, 3(108), 33–36. https://doi.org/10.30837/nc.2022.3.33

Issue

Section

Статті