Using LЕGО-technologies for the correction of misinformation among young schoolchildren because of the mental development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2021.1.95

Keywords:

thinking, junior schoolchildren, mental retardation, construction, LEGO construction set

Abstract

Scientific work contains an analysis of psychological research on the problem of thinking of younger schoolchildren with mental retardation. The characteristics of the types of construction are presented, a theoretical substantiation of the effectiveness of the correction of thinking in younger schoolchildren in the process of LEGO technologies is given, the influence of classes with a designer on the development of thought processes in younger students with mental retardation is revealed. A correction program for working with younger schoolchildren with mental retardation has been tested.

References

Войтко В.В. Затримка психічного розвитку в контексті наукових досліджень // Журнал науковий огляд. 2016. № 9. С. 1-14

Грицкова Ю. В. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами LEGO-конструювання Інноваційна педагогіка // Наук. журн. Причорномор. н.-д. ін-т екон. та інновацій. Одеса : ПНДІЕІ, 2019. Вип. 12. Т. 2. С. 106–109.

Дорожко І.І., Малихіна О.Є., Туріщева Л.В. Заняття з використанням конструктора. 1-4 класи : посібник. Харків : ВГ "Основа", 2020. 144 c.

Дорожко І.І., Туріщева Л.В. Методичні рекомендації для психологів і вчителів початкової школи «Азбука творчості». Харків, 2017. 134 с. (Рекомендовано та надано гриф МОН України, державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти». Лист №21.1./12-Г-475 від 31.07.2017).

Лесько О., Вісковатова Т., Решетило С., Трач В. Формування і розвиток розумових здібностей у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку // Актуальні проблеми фізичної реабілітації Т.ІІ. 2008. С.220-224.

Пеккер Т. В., Голота Н. М., Терещенко О. П., Резніченко І. Ю. Програма розвитку конструктивних здібностей дітей дошкільного віку «ЛЕГО-конструювання». Київ, 2010. 20 с.

Психологія дітей із затримкою психічного розвитку : навч.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І.Ю.Ужченко ; держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченко». Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченко», 2011. 125 с.

Jie He, Kathryn Amey Degnan, Jennifer Martin McDermott, Heather A. Henderson. (2010). Anger and Approach Motivation in Infancy: Relations to Early Childhood Inhibitory Control and Behavior Problems. International Society on Infant Studies (ISIS), pp. 246-269.

Ryan R. M., Lynch M. F., Vansteenkiste M., & Deci, E. L. Motivation and autonomy in counseling, psychotherapy and behavior change: A look at theory and practice // Counseling Psychologist, B39 (2011), pp. 193-260.

Published

2021-03-30

How to Cite

Dorozhko , I., Malykhina , O., & Turishcheva, . L. . (2021). Using LЕGО-technologies for the correction of misinformation among young schoolchildren because of the mental development . New Collegium, 1(103), 95–99. https://doi.org/10.30837/nc.2021.1.95

Issue

Section

Статті