Distance Learning as a Challenge of the Times: An E-Learning Experience During the COVID-19 Pandemic
DOI:
https://doi.org/10.30837/nc.2020.4.90Keywords:
distance learning, educational environment, innovative model, quarantineAbstract
The article presents a systematic analysis of responses to the challenges posed by the need to move to distance learning during quarantine through COVID-19. It is presented the state of the art at the beginning of quarantine and step-by-step strategy of transition according to stages of preparation, rules coordination, work with HR, technological maintenance, planning educational process, content creation and quality assurance. There are presented results of the survey, which revealed the problems and possible steps to overcome them. An innovative model for organizing technological learning environment for high-quality e-transformation of learning is proposed.
References
Сергеева Т.В. Метакогнитивные знания как когнитивная основа обучения и воспитания // Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. Т VI. Психологія обдарованості. Вип. 8. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. С. 187-196.
Kolb D.A. Learning styles and disciplinary differences // A.W. Chickering (Ed.) The Modern American College. San Francisco, LA: 1981. Р. 232–255.
Broadwell Martin M. Teaching for learning (1969) // Retrieved 11 May 2018. http://www.wordsfitlyspoken.org/gospel_guardian/v20/v20n41p1-3a.html
Сергеева Т.В. Эко-гуманистическое саморазвитие. Харьков : Блок, 2009. 548 с.
Сергеева Т.В. Зависимость эффективности саморазвития личности от широты когнитивно-смысловой ориентировки // Вісник Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. № 1046. Серія “Психологія”. 2013. Вип. 51. С. 43
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. Москва : ОПЦ «ИНТОР», 1996. 541 c.
Сергеєва Т.В. SmartEnglishonline (SEO) – інноваційне навчання онлайн, яке центроване на студенті» // Проблеми оптимального функціонування особистості у сучасних умовах : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна. С.175-176.
Sergeyeva T., Barber J. Developing generic competences in learning to learn. Kharkiv : Operativnaya poligrafiya, 2016. 120 p.