Innovative technologies of familiarization of children of the senior preschool age with the native land

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30837/nc.2020.2.72

Keywords:

innovative technologies, native land, local history

Abstract

The article discusses the use of innovative technologies in the process of familiarizing children of senior preschool age with their native land. The ways of formation of knowledge of senior preschool children about their native land are highlighted.

References

Базовий компонент дошкільної освіти України / Автор. колектив: Богуш А., Бєлєнька Г., Богініч О. та ін. Київ : «Світоч», 2012. 260с.

Бєлєнька Г.В. Ознайомлення дошкільників зі складними явищами навколишнього світу: крок за кроком // Вихователь-методист дошкільного закладу. 2013. № 2 (51). С. 42-49.

Богуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі : підручник для ВНЗ. Вид. 2-е. Київ : ВД «Слово», 2015. 408с.

Богуш А.М., Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі. Київ : Вища шк., 1968. 120 с.

Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту: В.О. Огнев’юк ; авт. кол. Київ : Київ.ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. 304с.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Київ : ВД «Слово», 2004. 260с.

Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою : навч. посіб. Київ : Вища шк., 1993. 255с.

Published

2020-06-12

How to Cite

Starikova , L. (2020). Innovative technologies of familiarization of children of the senior preschool age with the native land . New Collegium, 2(100), 72–77. https://doi.org/10.30837/nc.2020.2.72

Issue

Section

Статті